Annasyrjaoja

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna Syrjäoja - 31 oktober 2010 22:02

                 Hej Bloggen. Tänkte skriva lite om Dagarna och ullared. I fredags kl 00.45 åkte vi som sakt till Ullared tog 7timmar hela natten inte mycket sömn Väl framme kl 7 på morgonen var det fullsmockat med männikor redan men ställde oss i kö sen blev det shopping tänkte skriva vad jag köpte, jag köpte dressyrträns dressyrspö hästgodis kläder till Sebastian (en gullig body och byxor)  pulsklocka epilator och en dator men det köpte jag på net on net en bit bort. säkert glömt nåt! kl 16.00 åkte vi hem igen och var hemma kl 10.30 Idag åkte jag till stallet med Ninni och anmälde mig till hoppträning imorgon och rida fritt på Onsdag. Sen hem till mig och fixade datorn sen vid kvart över 4 så åkte Ninni hem så då började jag blocka bort datorn så nu är den stora gamla datorn borta :P




Av Anna Syrjäoja - 29 oktober 2010 23:08

Hej bloggläsare sitter nu och bloggar vid Lenas dator eftersom jag är här nu. Inatt åker vi till Ullared och kommer hem på söndag shit jobbig buss resa som börjar kl 00.45 7tim i bussen alltså hela natten. Men ska bli riktigt kul:) Shopp hållik!! Tack Diddi och Ninni som tar min helgjour fan vad snällt!! :)          Andra bilden på mig och ninni sen när jag fyllde 20år!

Av Anna Syrjäoja - 22 oktober 2010 23:25

Hej bloggläsare! Idag har jag varit på min praktik jag fick skicka ut reklam och klistra på frimärken på brev. jag fick också sluta 45 minuter innan jag igentligen skulle sluta eftersom det inte fanns nåt att göra.. Efter Praktiken tog jag tåg till Västerås gick i stan i 2 timmar med Ninni jag handlade vinterskor och vinterjacka i love it! men måste tyvär byta jackan armarmarna var för korta märkte det när jag kom hem ALLTID GLÖMMER MAN ATT TITAT NÅT MEN BARA ATT ÅKA IN OCH BYTA MOT STÖRRE, inte svårare en så. När jag kom hem så stack jag till Ninni och tittade film och gav henne allt mittt godis jag ville inte ha ÄCKLIGT,HÅLLER PÅ Å SLUTAR, FÖRSÖKER.... :p


Av Anna Syrjäoja - 21 oktober 2010 21:24

Idag red jag men inte på Gudrun, gudrun är sjuk och går på dropp min bäbis<3<3;(  Jag red Dunan sen så hoppade jag lite på Zealot också Gick jätte bra jag är igentligen as hopprädd efter olyckan men för en månad sen när jag hoppade hoppade jag på duncan och var verkligen rädd då men gick bra så då försvann lite av min hoppräddsla så skulle vi hoppa idag och kände ingen räddsla på väldigt länge satt och små flina Sen skulle vi hoppa lite mer barna först hoppa jag 80cm och jag flög ur sadeln faktiskt men skratta bara sen nästa gång jag skulle hoppa barna så frågade jessica om hon skulle höja jag ba jaa höjj jag tittade då inte på hinderhöjden innan jag sa det så höjde hon mycket så hindrerna låg på 90cm (var ett år sedan jag vågade hoppa så högt)  jag ba jaha nu blev jag lite höjdrädd men struntade i det och hoppade och det bara flöt på fan vad glad jag blev när jag sen hade hoppat klart på duncan så ställde jessica sig vid hindret och sa jaha Anna jag tror inte du vet hur högt du nyss hoppade du hoppade 90cm sa hon jag var nära på att börja stjuta och baaa shiit var ett år sen jag hoppade så högt. Sen fick jag hoppa Zille lite red träningsgrupp på hann förut och hade inte världens bästa kontroll över han då idag gick det super en relativft LUNGN zealot som gick skit fint och hoppade skit fint så då kan ni förstå att jag är glad.  Sen så sa jessica att hon ville att jag skulle vara med på Gudrun i dressyrkmet för att vi är så fina tillsamans värmar i hjärtat att höra nåt sånt från sin tränare aldrig hört nåt liknade från Jessica sen sa hon att herrgårds Annika hade tittat när jag tränade och hon frågade vilken häst det var kände inte igen gudrun för att hon var så fin antagligen sen sa hon att jag var duktig och hade jätte fin sits blev av å höra sen sa jag men det skit dåligt ut hon hängde och falxade kändes det som men det tyckte visst inte dom så sa hon anmäler inte du dig så anmäler jag dig jag baa neej! Men kulkul idag Gudan var också skit söt ropade på henne när jag kom in i stallet hon la på en gång öronen framåt och och ville gosa och slicka "mina" söta häst..... =)
      

Av Anna Syrjäoja - 19 oktober 2010 22:03

Nu är jag här igen! Inte haft någon lust att blogga på några dagar men tänkte skriva om dagen och i söndags då jag red privatlektion.


Idag: Inatt vakande jag och hade världens magverk men efter ett tag lyckades jag somna och väckarklockan ringe 10 över 7 och hade bara lust att dö orkade bara inte palla mig ur sängen men fixade det med tillslut och när jag klädde på mig började jag störa mig på hur hemsk ful jag var men hade ingen ork att göra mig finare så fick stå ut med fulkänslann 10 i gick jag ut till bussen och åkte buss till station sen tåg 8 över till Hallsta och gick till min praktikplats DALACARD. När jag kom dit så fick jag räkna kort drygt hatar att räkna sen fick jag packa kort på hyllor sen efter fikat så åkte jag och Tommy till Västerås och handlade godis till företaget så efter lunchen så packade jag massa godis påsar som kunder skulle ha. Idag fick jag massa beröm för att jag hade jobbat på bra och nästan för bra sa han .. heheh kul att höra :P


Söndag: privat lektion på Gudrun som jag kanske om jag vågar ska tävla på i km till att börja med tränade program för första gången Lb:3 Gick sådär måste få henne i stadiagre och finare form och mig mer samlad. Här kommer litebilder...


            

Av Anna Syrjäoja - 10 oktober 2010 18:56

Hej nu är jag här igen trött och sliten tänkte skriva om gårdagen och denna dag.


Igår: Sov as dåligt på natten, på morgonen var jag varm och hade ont i huvudet och var snurrig stel i leder mm. Så nästan hela dagen sov jag bort eftersom orkade inte göra något annat och tittade tv.


Idag: sov inte så bra inatt heller men bättre vaknade på natten som förra natten och på morgonen vaknade jag HALV 12.  Idag mådde jag lite bättre inte lika ont i huvudet idag och inte varm men hes och snurrig i huvudet och allmänt svag idag har jag legat framför tvn hela dagen å slöat imorn äre praktik om jag känner att jag orkar det men kommer jag nog göra.

Av Anna Syrjäoja - 7 oktober 2010 20:23

Heej nu är jag här igen och tänkte blogga har haft lite bloggtorka.  Men idag gick jag ivarjefall upp kl 5 och var nervöshade första körlektionen kl 7 men tvungen att åka 6 tåget så 5 var tvungen att gå upp, men det gick okej han var snäll :P Sen efter de så gick jag till skolan musiken var inställt typiskt drygt att bara sitta och vänta på gympan i 2 timmar sedan hade vi gympa vi hade boxning var kul men jobbigt! Sist på dagen hade jag industri fick kränga på däck på fälg. Åkte med halv  tåget hem när jag kom hem åkte jag till stallet red <gudrun gick dåligt men kan ju inte alltid gå bra på henne heller hon var trött och jag var trött och sur så då blev det jobbigt! Det är min dag byee

Av Anna Syrjäoja - 1 oktober 2010 22:40

Hehhe tänkte skriva ett inlägg till, kom på att jag ville skriva om min ridlektion som jag hade i Torsdags!  Ja vad ska man säga jag kom till stallet gick in och tittade vilken häst jag hade fått och jag hade fått Pärlan GUDRUN SOM HON HETER 5ÅRIGT STO, MEN HON ÄR MIN PÄRLA.  Sur kärring var hon i boxen dock denna gång försökte sparka mig när jag katsade hovarna och när jag sadlade så sparkade hon igen och försökte bitas, men jag blev sur på henne för man måste ju lära unghästar. Sen närjag var klar så gick vi ner till ridhuset där jag försökte sitta upp men hon backar och gör allt för slippa men då blev jag lite sur igen och gick till spåret och ställde henne mot väggen då jag han hoppa upp med en gående häst hon har vell inte hunnit lära sig 5år som sakt Men hon var en ängel att rida vi red massa dressyr och hon har inte världens bästa ryggmuskler en så hon lägger sig lätt i handen men neru det fick hon icke så jag tog upp handen lite  och då började hon arbeta fint gjorde skänkelvikningar och kortningar var lite jobbigt enlig Gudrun men hon arbeteade på, Hade hon nåt val ;) "MIN" GULLIGA GUDRUN OM HON ÄNDÅ VAR MIN :)  Var totalt nöjd med henne och med mig för jag är glad för att jag tillochmed har utvecklats lite i dressyr fronten allt känns lite lättare, Gudrun brukar protestera när hon blir trött men med mig har då hon aldrig gjort det min pärla :) Fick massvis med beröm om att jag red henne fint och att det såg bra ut kommer nog få rida henne nästa vecka med men det gör inget för jag älskar henne<3 fast hon är en surskallig tant i boxen, men skyller på att hon är en bebbe... Byeee igen!



    

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Hejhej! Jag heter Anna Syrjäoja och är 22år i denna blogg tänkte jag skriva allt som tillhör min vardag och om utveckligen med min medryttarhäst Lady turpin

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards