Annasyrjaoja

Alla inlägg under mars 2012

Av Anna Syrjäoja - 29 mars 2012 22:07

Idag gick jag upp kvart över 5 fixa mig och åkte till frösåker, borstade Amman (everhest) och fixade honom för en resa till Strömsholm med Malin och Malins mamma kom dit 8 hade tid halv 9 vetrinären kom inte förns kvart i, då var dte dags för haltutredningen först till en gång och jag fick springa med honom och gå sen ridhus longering haltar på alla 4 tillbaka till gången och då han böjde honom och ennu en gång så haltade han assssss mycket;( Vetrinären sa att den här häste inte vill leva och att han aldrig mer kommer kunna ridas (han var deras expert) amman blev utdömd och avlivad en halvtimme senare ;( <3<3<3 jag då blev såklart helt förstörd och gråtit till och från hela dagen ;( KOMMER ALLTID ATT ÄLSKA DIG NAMNAM!!!!!

Av Anna Syrjäoja - 22 mars 2012 00:32

Hejhej! Idag när jag vaknade så hade jag för första gången på 2 dar inte tårar i ögonen det kändes sköönt då jag fick sova med andra ord, jag gick då en promenad på en halvtimme med diz i det vackra vädret hur sköönt som hellst när jag kommit in i lägenheten igen så damsuger jag lägenheten som är en 2 med kök det blev fint och rent sen fixar jag mig 2 tekakor och äter upp m ett glas saft. Efter 4 timmar så gick jag diz och yvonne på långpromenad på 1 timme och 10minuter i det vackra vädret när vi kom in så packade jag ihop nödvändigheter och åkte till Färna för att rida med Elina det var roligt och Lady var busig och glad vi hoppade teräng i skogen det var jätte roligt, sover hos Elina inatt då jag ska rida Lady imorgon också=) HAPPY!  Skönt för mig att få komma bort från allt elände ÄLSKAR DIG VERKLIGEN PONNYHEST AMMMMMMAAAAN<3<3<3<3<3 ;(;( NEJ NU SKA JAG KANSKE FÖRSÖKA SOVA OCH HOPPAS PÅ EN GODNATTSSÖMN!


 JAG OCH LADY! 

Av Anna Syrjäoja - 20 mars 2012 21:37

Ja väldigt orolig/ledsen, åkte till Frösåker idag efter mötet med min psykolog Conny, men ivarjefall så var vetrinären där pga att Amman är halt dom hade bedövat benet han var mest halt på och då hade han haltat på alla ben gjorde också snällt böjprov och markerade mycket på det, jag blev såklart väldigt upprörd och det rann nog någon tår skämmigt som fan men vad ska jag göra åt det. Imorgon ska Malin ringa strömsholm om tid hos vetrinären och sen ringa mig om tid då jag ska följa med, hoppas verkligen bara att han inte är riden rätt. Vet trodde dock att han har canser i bakknäna. ;(   Imorgon ska jag till Sätrabrunn och rida araben. Ninni åkte föresten till Irland nu med klassen också kommer bli ensamma 2 V....



 Amman ;(<3<3<3<3<3<3<3<3 

Av Anna Syrjäoja - 17 mars 2012 22:29

Jaha den dagen då! USCHUSCHUSCH säger jag bara om natten först när jag gick och la mig kunde jag inte somna låg och vände och vred på mig sen blev jag helt dosig precis som jag skulle haft feber plus jätte snorig, när det hade gett sig efter några gånger jag hade snytit mig så många gånger så somna jag endå sov någon timme sen vaknade jag igen och hade världens magvärk  har nog aldrig haft så ont i magen om man inte genmför med 2-3 år tillbaka i tiden. Dagen har bestått av magkrämpor och Ipren som inte vill hjälpa kebab tallrik till middag, smakade dock inge vidare men det brukar det ju inte göra när man har sååå ont, familjen har också haft filmkväll och hyrt fick vi såg en komedi och en trhiller. Nu har jag också bastat och tvättat för imorgon blire nog att åka dit där jag triffs BÄST VÄSTERÅS!!!

Av Anna Syrjäoja - 16 mars 2012 22:36

Idag har det hänt massa saker, bloggade inte heller igår pga ledsamhet trötthet och orolig höll på att börja gråta när jag kom till Frösåker igår och såg det jag inte ville se Amman jätte HALT1 jaja får hoppas att det inte är nåt allvarligt när vet kommer Måndag elr Tisdag, om det nu är så att han aldrig kommer kunna ridas igen och kommer halta och ha ont så hoppas jag mot min egen vilja att ägaren beslutar att ta det svåraste beslutet en männika kan ta om sin bästa vän TRAPPALANDA;(  :*( nee nu ska jag inte tänka så annars sitter jag snart och lipar och det vill jag inte:( Nu ska jag istället skriva om min dag SOVMORGON hur skönt som hellst fixade mig och åkte till Gladahästen då Ninni har gnällt så mycket på mig att jag inte använder ridstrumpor och speciellt idga då jag skulle till sätrabrunn och provrida arabiska fullblod jag fick rida ett Sto 6år mycket mycket nerver riktigt nervknippe hur sööt som hellst och alla hur gulliga som hellst både männikor fölisar mm (stuteri), det gick bra och ägaren vill verkligen se mig på gården igen så ska prova på Onsdag igen=). När jag kom hem till Moster igen så hade jag äntgligen fått mitt paket med mina babyblå ludd skydd;) hämtade dom sen drog jag hem!


  




Av Anna Syrjäoja - 15 mars 2012 14:05

SÄLJER NU MITT GRÖNA PONNYCHABRAK! 100KR


 

Av Anna Syrjäoja - 15 mars 2012 13:52

Usch vilken morgon säger jag bara! Imorse ställde jag klockan på 08.00 för att jag skulle skjussa min syster på arbetsintvju på attendo care, jäkla svårt att hitta dit och trött var jag pga att jag inte sovit så bra, orolig över Amman. (amman min medryttarhäst som just nu är halt till och från) Ivarjefall så hittade vi dit efter ett tag och jag åkte hem och sov ett tag till när jag somnade som allra skönast så ringe syrran igen och fråga om jag kunde skjussa henne till skolan en djup suck från min sida och sa ja jag har ju inget val. Åkte och hämtade henne och drog till Neton net Frida följde med och jag köpte min efterlängtade data adapter så nu funkar datorn igen puhhh ;) Vidare mot yvonns lägenhet igen (min moster som jag bor hos) väl inne i lägenheten så värmde jag fiskgratäng i dillsås och ett glas Cola till det, just nu har jag varit ute med hunden och dammsugit hela lägenheten(sååå duktig)! XD Nu väntar jag bara på att Ninni ska sluta skolan sen drar jag till Frösåker och tar hand om mitt gull <3<3 skriver väl ikväll igen om hur det var med Amman..


Bilder på min nya outfit lägger jag ut nu!


    VAD TYCKS??? :)

Av Anna Syrjäoja - 14 mars 2012 21:34

Hejhej!


Idag har jag haft fullt upp vaknade av att NinniKoski ringde mig och fråga om vi skulle åka och shoppa lite så det gjorde vi, Västerås största "muppar" Det blev hööks och där blev det ett par snygga ridbyxor till mig för 500kr måste ju få unna mig nåt lite ibland till min skkkittt snygga häst outfit och Ninni köpte ett rött grimskaft till frejur! Sen vidare till sportaffär där Ninni shoppade som hon shoppade nu när hon ska till Irland så är det ju bäst att ha massa kläder ;) (Ninni kommer hata mig om hon ser det) sen vidare till Fridas skola (min syster) och lämnade platttången och henes princett som jag hade råkat tro var min. Men hade ju fortfarande drygt 3 timmar kvar tills jag skulle till Färna Så vi åkte till Hälla och gick in på Ica maxi först och där köpte jag riskakor och dricka. Sen vidare till team sport där jag köpte en blå flecetröja för 130kr också till min nya outfit! Sen var vi på net on net också och fråga om min strömadapter till mif bärbara dator som vägrar fungera då min råtta till hund har bitit i den;( så nu ska jag slänga ut 400kr på en sån också inte roligt! Tar jag imorgon antagligen, sen vidare till Mcdonalds då jag inte hade hunnit äta det blev 1 Checeburgare och en strips mumsade i mig den sen for vi iväg till Ninni ett tag innan jag drog till Färna kl 10 över 3 i Färna red jag med Elina på Lady och Elina på Desperat, Blev en tur på 2 timmar mysigt och i mellanåt fartfyllt verkligen super roligt väl tillbaka till stallet så provade jag ett par tretorn som nu mera är mina ;)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Hejhej! Jag heter Anna Syrjäoja och är 22år i denna blogg tänkte jag skriva allt som tillhör min vardag och om utveckligen med min medryttarhäst Lady turpin

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards